Już w nadchodzący weekend, 16-18 maja, Wiktor Dobrzański weźmie udział w rywalizacji w serii Eurocup-3 na torze Red Bull Ring. Polski kierowca podejmuje nowe wyzwanie i wraz z zespołem Drivex będzie skupiał się na nauce i stałych postępach.
Krakowianin w szybszej kategorii
Dotychczas 18-latek startował głównie w Hiszpańskiej Formule 4. Tutaj nic się nie zmienia, ponieważ Polak pozostanie w tej serii i będzie kontynuował pracę z zespołem Tecnicar. Jednocześnie Wiktor Dobrzański podjął decyzję o rozpoczęciu nowego programu w Eurocup-3. Tak się złożyło, że jego debiut przypada na inaugurację sezonu 2025 w tejże serii i jednocześnie nie koliduje w kalendarzu ze startami w F4.
Na austriackim torze Red Bull Ring zobaczymy Dobrzańskiego w barwach zespołu Drivex. Wielokrotnie ekipa ta udowadniała, że jest świetnie przygotowana do różnych programów w motorsporcie. Oczywiście to świetna informacja dla Wiktora, który staje przed dużym wyzwaniem. Jakiś czas temu krakowianin odbył testy Tatuusa F4 T-318-EC3 wraz z GRS na torze MotorLand Aragon w kwietniu, a w maju jeździł już z Drivex-em na obiekcie Mike G Guadix. W obydwu przypadkach towarzyszyły mu dobre odczucia z jazdy, co też bardzo pomogło w przygotowaniach do debiutu w Eurocup-3.
Wiktor Dobrzański nie może się doczekać ścigania w Eurocup-3
- Jestem bardzo podekscytowany. Jest to następny rozdział w mojej karierze i zarazem super przygotowanie do kolejnego sezonu. Bardzo się cieszę, że mam taką możliwość. Zwłaszcza że Red Bull Ring to jeden z moich ulubionych torów. Oczywiście bolid Eurocup-3 jest dużo szybszy niż ten w F4 - to nowe wyzwanie. Mam za sobą przymiarki fotela i intensywne dwudniowe testy z zespołem Drivex - podkreślił Wiktor Dobrzański.
Kilka słów o Tatuusie F3 T-318-EC3
Wspomniana konstrukcja oparta została na podwoziu Tatuus F3 T-218 znanym z serii FRECA (Formula Regional European Championship by Alpine), FROC (Formula Regional Oceania Championship czy FRMEC (Formula Regional Middle East Championship. Eurocup-3 to jeden z przedsionków do Formuły 3, który konkuruje z wymienionymi kategoriami, jak i kilkoma innymi jak GB3 Championship czy Euroformula Open.
Samochód napędzany jest silnikiem turbodoładowanym, 4-cylindrowym o pojemności 1.8 l od Alfy Romeo wspieranym przez Autotecnica Motori. Generowana moc wynosi około 270 KM. Dodatkowo system push-to-pass pozwala uwolnić dodatkowe 25 KM. Cały układ wspiera 6-biegowa, sekwencyjna skrzynia biegów.
W porównaniu do np. FRECA konstrukcja w Eurocup-3 jest o około 25 kg lżejsza. Pakiet aerodynamiczny jest bardziej zaawansowany. Skrzydła przednie i tylne bardziej nawiązują do obecnie wykorzystywanej w F1 filozofii projektowania.
Harmonogram rywalizacji na torze Red Bull Ring
Nadchodząca w przyszły weekend, 16-18 maja, rywalizacja inaugurująca sezon 2025 w Eurocup-3 przedstawia się następująco:
Piątek, 16 maja:
9:00-9:55 - pierwsza sesja testowa
11:00-11:55 - druga sesja testowa
13:30-14:25 - trzecia sesja testowa
Sobota, 17 maja:
9:05-9:30 - sesja treningowa
10:55-11:25 - pierwsza sesja kwalifikacyjna
14:35 - WYŚCIG 1
Niedziela: 18 maja:
10:00-10:30 - druga sesja kwalifikacyjna
14:10 - WYŚCIG 2
Wszystkie sesje testowe, treningowe i kwalifikacyjne śledzić można za pomocą Live Timingu. Natomiast oba wyścigi będą transmitowane za darmo w serwisie YouTube na oficjalnym kanale serii Eurocup-3.
źródło: Biuro prasowe - Wiktor Dobrzański
Lekkoatletyka Sporty wodne Żeglarstwo Wioślarstwo Kajakarstwo Tenis Tenis stołowy Snowboard Łyżwiarstwo Boks Narciarstwo Biathlon Hokej Saneczkarstwo Zapasy Judo Podnoszenie ciężarów Szermierka Koszykówka Badminton Piłka siatkowa Piłka ręczna Gimnastyka Jeździectwo Strzelectwo Łucznictwo Kolarstwo Amp Futbol Rugby Sport motorowy Wspinaczka Pięciobój nowoczesny Korfball Inne